O hře

Námět hry a zasazení děje

voják a hodiny

FLORIE: NAVZDORY je koncipována jako LARPová, strukturovaná sandboxová hra, jejíž děj je situován do fiktivního, Dalmácijského městského státu Florie a je zasazen do alternativní historie, ve které se kolem roku 1805 rozbil čas.

Ve městě se nyní odehrávají události a pohybují postavy rozházené napříč časem.

Na ročníku 2024 se podařilo Francouzskému Císařství toto město získat pod svou kontrolu a vytvořit z něj protektorát. Toto je tedy jeden z mnoha nosných konfliktů děje letošního ročníku.

Tímto jménem všech Florijských občanů zdravíme našeho osvíceného protektora Gérauda de Billes a přejeme mu pevné zdraví. Bude ho potřebovat - kvůli proměnlivému, přímořskému počasí a ničemu jinému, pochopitelně!

O konkrétních zápletkách ročníku 2025 si můžete přečíst zde.

Fantasy?

FLORIE: NAVZDORY není fantasy LARPem. V jejích ulicích ani přilehlých vesničkách a přístavech nepotkáte žádné elfy ani hrozivé skřety (s výjimkou jistého Zharfa Šíleného, ale ten je sám o sobě časovou anomálií).

Jedná se o hru s mystickými prvky, kde přímo magické jsou pouze konkrétní předměty a možné události nutné pro posouvání zápletek právě s nádechem tajemna a nevysvětlitelna.

Probíhá-li náboženský rituál a náhle po něm začnou pršet žáby nebo po městě pobíhá vlkodlak, buďte si jistí, že se vždycky dá najít ještě nějaké jiné vysvětlení.

Je zde dále také jistá inspirace steampunkem a sci-fi, ale opět s mírou, která nesmí převyšovat hranici “relativní uvěřitelnosti”. Vynálezy by měli být šílené, ale “dávat smysl” v rámci hranic příběhu.

Období a kostýmová povinnost

Pro hráče je možné hrát za postavy od přibližných období raného středověku (7. stol) až po začátek období empíru a napoleoniky (začátek 19. stol).

Kostýmová povinnost je však velmi mírná. Postačí, aby kostým byl vzhledný, nerušivý a odpovídal postavení vaší postavy. Velmi oceňujeme hráčskou píli s krásně vyvedenými, dobově přesnými kostýmy a to se může také odrazit například v jejich počátečních herních prostředcích, ale nikoho za jeho starý, dobrý “dřevárnický” kostým ze hry nevyženeme.

Vyžadujeme ovšem, aby na kostýmech nebyly žádné výrazné, rušivé moderní prvky. Viděli jste snad někdy Benátského, renesančního kupce v adidas teniskách? Jistě, že ne! Jednak tato obuv tehdy neexistovala. Jednak by byl v jistě v úzkých uličkách zabit a okraden, sotva by slavné pruhy na botách spatřili denní světlo.

Koncept hry

Jak již bylo zmíněno, FLORIE: NAVZDORY je larpem sandboxovým. Hráč má tedy volnou ruku v tom, jak ke hře přistoupí a svou vlastní, osobně vytvořenou postavu ztvární.

Organizační tým se tedy stará pouze o to, aby fungoval herní režim, mechaniky, byla dodržována pravidla hry i akce a vše tak zkrátka probíhalo hladce, abychom si akci mohli společně užít.

Tento ročník je také obohacen o několik předpřipravených zápletek, které mají pro hráče zážitek a herní svět obohatit a dokreslit. Tyto zápletky jsou však cíleny v obecnosti na herní stavy a nebo jednotlivé cechy (viz. níže)

Florii koncipujeme do dvou sekcí: tzv. “Velké” a “malé hry”. Obě tyto části hry jsou propletené a hráč se nevyhne ani jedné z nich. U některých stavů může být jedna část hry lehce upozaděna, ale i tak se navzájem propojují a ovlivňují jedna druhou.

VELKÁ HRA

VELKÁ HRA - je “makro” našeho LARPu. V podstatě se jedná o několik velkých “deskovek” hraných naživo a v kostýmech po celou dobu trvání akce. Je to především celá ekonomika, do které hráči zasahují skrze herní obchod a politiku.

Dále je to také velká deskovka armády, ve které se hráči setkávají u válečného stolu a figurami vybojovávají celé bitvy a války.

Velkou deskovku si zahrají také členové podsvětí a Policie, kteří v ní proti sobě soupeří.

I Náboženství a univerzita se do této hry zapojují a mají mechanické pravomoce, které ji mohou velmi ovlivnit a posouvat.

MALÁ HRA

MALÁ HRA - je všechno, co znáte z klasického sandboxu. Interakce s ostatními hráči “v charakteru” - pletichaření, trávení, loupeže, sňatky z lásky i rozumu, volby do městské rady a následná zasedání, bohoslužby nebo i služby poskytované ostatním hráčům, jako je například legendární Florijská plackárna.

Stále platí, že co si hráč s ostatními “neukecá”, to nemá.

Bude i příležitost popadnout meč do ruky, ač Florie není larpem přímo bojovým.

Na hře je přítomno pouze nutné množství organizátorů a CP pro chod akce jako takové. Většina členů týmu zastává pozici atmosférických postav, které především kontrolují hladkost běhu jednotlivých celků hry.

Všechno ostatní zastávají sami hráči - od Politiků přes policisty až po pobudy.

Stavy a cechy

Hráči si vytvoří postavu a s tou se registruje do stavu, nebo přímo do jedno z cechů onoho stavu.

Abychom si přiblížili, co tím myslíme, pojďme si tyto koncepty nyní rozvést.

STAV

STAV - Je velká zájmová skupina hráčů. Ty rozvedeme níže, ale obecně se jedná o nadřazený celek, ve kterém operují jeho podskupiny, částečně nebo zcela nezávisle na sobě.

Každý stav má těchto podskupin hned několik. Někdy je jejich počet předem omezen, jindy mohou vznikat a zanikat relativně bez omezení.

Není možné být členem stavu, aniž by hráč byl členem jednoho z jeho podřazených cechů.

Hráč může být členem až dvou stavů (a jejich cechů) najednou. Ty může v průběhy hry opouštět i do nich vstupovat, viz. obecná pravidla hry.

CECH

CECH - Podskupina stavu. V té hráčů musí být nejméně tři a může v ní jich maximálně deset. Narozdíl od stavu v ní hráči spravují např.: skupinové finance, řeší zápletky a pod.

Stavů máme ve hře celkem a jsou jimi následující:

  • OBCHOD
  • ŠLECHTA
  • NÁBOŽENSTVÍ
  • POLICIE
  • ARMÁDA
  • UNIVERZITA
  • PODSVĚTÍ

MĚSTSKÁ RADA se do celkového součtu stavů nepočítá a nezabírá tedy hráčům jeden z volných stavů.

Více informací o tom, jak tyto stavy a cechy fungují, najde v sekcích:

Ať už založíš náboženství svatého agregátu, staneš se politikem, profesorem nebo gamblerem, honosíš se titulem šlechtice nebo si jen tak chceš užít hru a nachomýtnout se k čemu půjde, jsi na Florii vítán a těšíme se na tebe!

Než se však rozhodneš registrovat, žádám tě, jménem organizačního týmu, aby sis přečetl ještě všeobecná pravidla hry a veřejně dostupná pravidla jednotlivých stavů.

Je hra pro mě?

Pokud vás zaujala, tak nejspíš ano!

Hra je velmi otevřená a přátelská jak pro prvohráče, tak pro zkušené veterány. Svou roli si zde snadno najdou samostatní hráči i sehrané týmy. I pokud jste sem zavítali zcela omylem a poprvé se dozvídáte o tom, co je to LARP, přijeďte, pobavte se a získejte zážitky na celý život.

Proč na Florii chcete jet? Čím je jedinečná?

  • je to sandbox
    V rámci pravidel a settingu si můžete dělat co chcete.
  • můžete být kým chcete
    Máte zcela volnou ruku v tvorbě postavy. Realizujte své fantasy fantazie.
  • play-to-win, pokud chcete
    Plno možností jak vítězit. Přijeďte jako žebrák, odjeďte jako starosta.
  • play-to-lose / play-to-lift, pokud chcete
    O dramata není nouze, město je vaše jeviště. Silný role-playing se cení.
  • můžete přijet s celou rodinou *
    Vedle hry pro dospělé paralelně běží hra pro děti. Jestli nejezdíte na LARPY kvůli rodině, toto je vaše šance si zahrát.
  • kostýmovou náročnost si určujete sami
    Jedinou podmínkou je nerušivý dojem. Investujte do hry tolik, kolik sami cítíte.
  • intenzitu hraní si určujete sami
    Přijeďte si odpočinout, nebo hrajte na 120%. Nebo to střídejte.
  • smrt je součástí hry
    Chtěli jste někdy někoho po hodině zavraždit? Tady můžete. A hru to nikomu nepokazí.

Co na Florii spíš nečekejte

  • kydlení ve velkém
    Není to bitva. Sem tam si někoho ukydlit můžete, ale upřímně, dýka nebo jed je většinou vhodnější.
  • pevně daný scénář
    Nikdo neví, co se vám stane v příští hodině.
  • předpřipravené osobní linky
    Budete mít motivace a cíle v rámci skupiny. Osobní si vymýšlíte a hrajete sami, dle libosti.
  • kostýmy a rekvizity od organizátorů
    Je na vás, co si dovezete. Kreativitě se na Florii tleská.

Na co se naopak můžete těšit?

  • scénář pro celé město
    Městem budou hýbat připravené události, které vám budou házet vidle do plánů.
  • linky a motivace pro skupiny hráčů
    Nebojte se, že byste neměli co hrát. A na realizaci svých šílených plánů nebudete sami.
  • hospoda U Oběšence
    Legendární občerstvovací zařízení, které nebudete chtít opustit.
  • jedinečné místo
    Je dobrý důvod, proč se na tu louku hráči vrací už přes 20 let.
  • podpora orgamizačního týmu
    Po předchozí konzultaci není nic nemožné. Ozvěte se a uvidíte.
* Dětská linka se chystá a můžete s ní počítat. Její realizace ale závisí také na celkovém množství dětí, jejich věku a počtu dobrovolníků, kteří budou ochotni k dětem odbíhat od své hry. Zatím se vždy povedla, zejména díky našim skvělým organizátorům Janě a Tomášovi, ale nečekejte automatizovaný systém, kdy ve středu odložíte děti a v neděli si je vyzvednete. Komunikujte s námi o svých představách.
Pohled na město